Dobro se
spomnim citata iz filma The Joneses, ki se glasi približno takole:
''To succeed you can't just sell things. You're here to sell a lifestyle and
attitude. If people want you, they will want what you've got.''
Tako
dandanes ponuja svoja življenja na pladnju na tisoče influencerjev. Čeprav
vemo, da je v ozadju drugačna slika, nas vseeno navdihujejo in po tiho nas
zanima kako jim to uspeva? Zakaj je življenje nekoga drugega tako bolj
zanimivo, kot moje? V čem je tako drugačen?
Influencerji
so zagotovo posamezniki s smislom za estetiko in stil, vendar so prav tako
ljudje, ki so pripravljeni v svoj, do potankosti urejen Instagram profil,
vložiti veliko časa in truda. Mnogokrat jim laično očitamo, da so to tisti
željni pozornosti, slave…, da so ekshibicionistični in površinski. Kakorkoli
že...to so strokovnjaki za družbena omrežja, saj poznajo vse trike socialnih
medijev. Spoznajo se na online oglaševanje in razumejo psihološki profil svojih
sledilcev. So odlični pisci in story teller-ji. V svojih objavah ne prodajajo,
temveč pripovedujejo zgodbo, saj se dobro zavedajo, da si takšno pravljico
želimo živeti tudi sami.
Po krajši
raziskovalni akciji in nekaj obiskih podjetniških delavnic, sem prišla do
enačbe, ki jo uporabljajo najpopularnejši Instagramarji. Formula za privlačen
profil je sestavljena iz pravil, ki so morda na prvi pogled preprosta, vendar
hkrati zelo zahtevna. Če bi bilo prelahko, bi vsem uspelo! Vsi bi potovali po
svetu in služili zgolj s tem, ker ''smo''.
Vendar ni tako preprosto. Kljub vsemu se je potrebno vprašati, ali je vredno?
Všeč mi je
izjava tuje influencerke, ki pravi takole: ''Ne
želim osvojiti celega sveta in pri tem izgubiti same sebe''. Včasih se
vprašam, zakaj ljudje nekaj objavijo? Kaj želijo sporočiti? Kaj je v ozadju? Subliminalna
sporočila objav namreč z našo podzavestjo plešejo ples sedmih tančic (…priznam,
tole sem si sposodila od E.L. James). Objavimo nekaj, sporočamo pa nekaj
drugega. Naš Instagram profil lahko hitro postne naš lažni jaz. Naše slike lahko
odražajo naše neizpolnjene želje, spomine ali pa želje drugih.
Pritisk družbe
in medijev je velik, zato ''dovolj dobre
slike'' ne zadostujejo. Slike morajo biti popolne! Skodelica kave, mora
biti pravilno osvetljena z ravno prav pene. Sladkorček odstranimo, da slučajno
ne pokvari celotne kompozicije. Ozadje zameglimo in ta-da, po nekaj poskusih
nam uspe. Vendar takšno življenje je naporno. Takšno življenje ni resnično.
Mimogrede… v povprečju ''prelistamo'' 100 metrov vsebine socialnih medijev na dan (Korelc, 2018). Zamislite si kakšna je ta številka pri influencerjih in se vprašajte – ali je vredno?
Mimogrede… v povprečju ''prelistamo'' 100 metrov vsebine socialnih medijev na dan (Korelc, 2018). Zamislite si kakšna je ta številka pri influencerjih in se vprašajte – ali je vredno?
...če je vaš odgovor ''da'' vas v nadaljevanju čaka ''mini social media academy''. Naštela bom nekaj pravil in trikov, katerim sledijo tudi največji guruji družbenih medijev.
1. KOMUNIKACIJA
Tudi na družbenih medijih komuniciramo tako verbalno kot neverbalno. Komuniciramo z lastno vsebino in z lastno odzivnostjo. Naše slike, všečki in komentarji vplivajo na odzivnost drugih uporabnikov.
Zlata pravila učinkovite komunikacije na družbenih medijih:
- Dober načrt:
Pred samim začetkom se moramo dobro zavedati s kom želimo komunicirati, kaj želimo povedati in na katerih medijih želimo to deliti (Korelc, 2018). Najpomembnejši je cilj! Kaj želimo z objavo doseči?
- Poznavanje omrežja in urejanje profila:
Kdo smo, kaj predstavljamo, kje živimo, kakšen je naš moto, link… Vse to uredimo v razdelku ''bio''. Ne pozabimo na hashtag-e! Instagram ponuja tudi funkcijo ''bussiness profile'', ki omogoča, da na profil dodamo svojo spletno stran in poklic/področje, ki ga pokrivamo (npr. dancer). Da je področje biografije urejeno, lahko uporabimo razmike več vrstic ali pa posebne fonte (fonts for Instagram – ne priporočam, ker lahko izpade amatersko).
Tudi na Facebook-u moramo poskrbeti za dober opis naše zgodbe (v kolikor imamo Facebook page). Časovnica naj bo zapolnjena, da sledilci vidijo deljeno vsebino. Lahko delimo svojo vsebino (npr. iz lastne spletne strani, bloga, Youtube kanala) ali pa relevantno vsebino drugih avtorjev. V slednjem primeru moramo vedno pojasniti zakaj smo vsebino delili ter označiti originalnega avtorja.
Na LinkedIn-u pa je v razdelek ''summary'' zlasti pomembno izpostaviti izzive, ki jih rešujemo. Pomembno je, da je naš URL naslov urejen (preprost za iskalnik), da imamo specifičen naslov (kakšno delovno mesto zasedamo), profesionalne fotografije in čim več kontaktnih podatkov. Kadar dodajmo nove strokovne prijatelje, pa je smiselno dodati tudi personalizirano sporočilo (Korelc, 2018).
- Ustvarjanje relevantne vsebine:
Ključno je, da na različnih omrežjih objavljamo različno vsebino. Instagram, Facebook in LinkedIn se med seboj bistveno razlikujejo in so namenjeni različnim objavam. Medtem ko so motivacijski citati na Instagram-u še sprejemljivi (čeprav vedno manj!), so na Facebook-u, zlasti pa na LinkedIn-u nedopustni (Korelc, 2018). Medtem ko gre pri Instagram-u v največji meri za lifestyle, gre na Facebook-u mnogo bolj za izobraževanje, informiranje in prodajo. Facebook je družaben in obveščevalen, Instagram je navdihujoč, LinkedIn pa strokoven. Naj bo temu primerna tudi vsebina.
Deljenje provokativnih mnenj na družbenih medijih je lahko tvegano, saj velikokrat izzove gorečo debato. Dobro je, da poleg mnenja navedemo tudi dokaz za naše razmišljanje in tako izpademo bolj kredibilni.
Na Facebook-u lahko podajajmo novice do katerih nimajo vsi tako hitrega dostopa. Če to ljudem veliko pomeni, ne bodo hoteli zgrešiti naslednje objave in nam bodo zvesto sledili. Zgradimo lahko tudi odnos z nekonkurenčnimi posamezniki (sodelovanje). Zadnje čase Facebook visoko nagradi tiste, ki se poslužujejo story-jev, čeprav se ti niso približali popularnosti story-jev na Instagram-u.
Na LinkedIn-u je pomembno tudi spremljanje konkurence (koga všečka in katere besede uporablja). Poleg tega je LinkedIn primeren za ''content marketing''. Vsaka objava naj ima dodano vrednost! Če obiščemo neko konferenco, lahko objavimo 5 ključnih točk, ki so nas naučile nekaj novega (Korelc, 2018).
Komunikacija na Instagram-u je specifična. Ne gre za direktno prodajo! Gre za izobraževanje in deljenje znanja. Najbolje je, da v nečem izstopamo, da smo osredotočeni na nek segment vsebine in da smo po tem prepoznavni! Sporočati moramo tisto, kar naše sledilce zanima. Zajeti moramo novosti na tem področju in pripovedovati zgodbo!
Recept za uspešno zgodbo se glasi nekako takole: Junak zgodbe se zaveda, da ima problem. Na svoji poti sreča guruja, ki mu ponudi nasvet in usmeritev. Na podlagi tega končno pride do odrešitve (Poženel, 2018). Zgodba naj vključuje osebno noto! Ne bojmo se razkrivanja do določene meje. Zaupajmo naše strahove, uspehe, dileme, cilje… Takšne zgodbe vzbudijo čustva in sledilce še bolj pritegnejo k odzivu.
Zgodbo pa velikokrat povemo, kar s svojo fotografijo. Pomembneje od tega kaj ponujamo, je, da pokažemo sebe! Zasledimo lahko, da se direktorji firm, startup-ov pojavljajo na izletih, z družino in prijatelji. S tem gradijo zaupanje, odnos in se pokažejo v pristni luči. Osebna komunikacija z obrazi je izjemno pomembna! Pokažite se, da ste bili na dogodku! Posel se sklepa z ljudmi, ne z logotipi (Korelc, 2018)!
- Dvosmerna komunikacija:
Poleg vizualne vsebine pa je potrebna tudi odzivnost: všečkanje in komentiranje! Družbena omrežja so dvosmerna komunikacija! Če pričakujemo komentarje in všečke s strani sledilcev, sami pa smo pasivni opazovalci objav, gre za neučinkovito, enosmerno komunikacijo. S sledilci je potrebno graditi odnos in ustvarjati ''social proof''. Vpletajmo se v pogovore, teme, skupine, delimo prihajajoče dogodke in lastna mnenja. Če želite odziv sledilcev, bodite odzivni tudi sami (Korelc, 2018)!
Še nekaj koristnih informacij! Komentarji, ki vsebujejo 5 ali več besed, se uvrščajo višje. Obstaja pa tudi limit komentarjev. Po najnovejših informacijah, naj bi bilo dovoljeno napisati do 250 komentarjev dnevno (uh, precej!). Tudi všečkanje ima svoj limit in sicer veljala naj bi formula: 1,5 x količina uporabnikom, ki jim slediš na dan. Na primer, da začneš slediti 400 osebam dnevno, lahko všečkaš do 600 objav na dan. Vendar to so zgolj približne ocene (Noah, 2018)!
Kako najlažje vplivamo na odzivnost naših sledilcev (Korelc, 2018)?
- Postavimo vprašanje! Primer: Hofer: …Kakšen smuti pa si običajno pripravite sami? Zaupajte nam v komentarjih.
- Vključimo jih v lasten projekt. Primer: Manca Korelc je sledilce vprašala katera platnica za njeno knjigo se jim zdi najboljša.
- Objavimo nagradne igre.
- Delimo dobre ideje. Primer: Iglu šport je podal ''vikend idejo'' pri tem pa uporabil fotografijo svojih sledilcev.
- Zabavamo. Primer: Gif – ''Ko gredo tvoji prijatelji na pot brez tebe''.
- Smo hitri in odzivni. Primer: Oreo je med prireditvijo Super Bowl odlično izkoristili izpad elektrike. Na svoj profil so namreč objavili sliko z napisom “You can still dunk in the dark”. Z eno samo objavo so pritegnili ravno toliko pozornosti kot oglasi na prireditvi, za katere so podjetja porabila milijone dolarjev (Jelečević, 2017).
- Smo hitri in odzivni. Primer: Oreo je med prireditvijo Super Bowl odlično izkoristili izpad elektrike. Na svoj profil so namreč objavili sliko z napisom “You can still dunk in the dark”. Z eno samo objavo so pritegnili ravno toliko pozornosti kot oglasi na prireditvi, za katere so podjetja porabila milijone dolarjev (Jelečević, 2017).
- Testiranje in merjenje:
Analiza lastnega profila nam pove največ o tem kaj spremeniti in izboljšati. Več o tem v nadaljevanju.
2. ESTETSKA KOMPONENTA
Instagram je
socialno omrežje, ki temelji na fotografijah, zato morajo biti le-te lepe in
čim bolj profesionalne. Gre za vizualni kanal, zato je estetska nota izjemno
pomembna. Facebook je dandanes bolj namenjen komunikaciji, skupinam in dogodkom, zato
slike nimajo tako velikega pomena.
Človeškemu očesu
je najbolj prijetna kompozicija v zlatem rezu. Zlati rez je najboljše možno
vodilo vseh, ki poskušajo skladno lepoto ujeti v sliki (Plešec, 2003). Pomembno je tudi, da se
odločimo za enoten filter. Instagram omogoča mnogotere filtre, vseeno pa mešanica vseh
možnih odtenkov ni najbolj privlačna za oči. Odločite se moramo tudi za
prevladujočo barvno shemo, ki bo zaznamovala naš profil. Velikokrat zasledimo
nežne belo-roza profile, ki so lepi že samo zaradi usklajenih barv. Nemalo je
tudi morsko modrih odtenkov, značilnih predvsem za influencerje popotnike. Usklajenost
in konsistentnost nam bo vedno privlačna. Ne pozabimo na inovativnost – po čem
smo prepoznavni? Nekateri si omislijo bele okvirčke, nekateri na svoje
fotografije dorišejo zanimive linije, spet drugi vsako liho objavo namenijo
specifični vsebini... S postavitvijo N x 3 se lahko igrate ter jo naredite
razgibano in drugačno.
Primeri:
Miss Lendel - dekliško roza
Erik Forsgren - 50 odtenkov modre
My Equa - simpatični okvirčki
Rc Foto Official - sestavljeno
Personal journal app - igranje s
slikami in quote-i 1
Cerebralmist - igranje s slikami in quote-i 2
Self Center Tenerife - igranje s slikami in quote-i 3
Opomnik za
podjetja: Z ustvarjanjem lastnih fotografij je ogromno dela, zato se je dobro
zavedati, da nam velikokrat pride prav ''user-generated content'', torej
vsebina, ki jo naredijo naše stranke. Repost-amo lahko torej fotografijo, ki že
obstaja (seveda ne od konkurence J), v opisu
pa označimo originalni vir, ter dodamo hashtag-e. Na takšen način prihranimo čas, hkrati pa ustvarjamo
skupnost, dialog in odnos.
3. ČASOVNA KOMPONENTA
Pogostost: Pogostost objav je odvisna od
socialnega medija. Na Instagram-u vse poteka zelo živahno, zato je smiselno objaviti vsaj
4 objave na teden (po nekaterih podatkih tudi vsak dan). Seveda je potrebno
paziti, da ne objavljamo prepogosto (5 slik na dan bi bilo zagotovo pretirano;
izjema je več fotografij v eni objavi). Na Facebook-u je nekoliko drugačna dinamika,
zato je objav lahko tedensko manj (1x-2x na teden; po nekaterih podatkih 5x na
teden). Najmanj pogosto pa naj bi objavljali na LinkedIn-u, saj tam vse teče
nekoliko počasneje. Dovolj je recimo ena objava na teden.
Čas objav: Zelo pomembno je, da poznamo svoje
sledilce in razumemo potek njihovega dne. Čas objave je namreč odvisen od socialnega
omrežja (v nadaljevanju se osredotočam na Instagram in na lifestyle influencerje), od vsebine, ki jo ponujamo, od
populacije, ki spremlja naš profil ter od časovnega pasu v katerem bivajo naši
sledilci. Na začetku je najbolje narediti manjšo raziskavo, kdaj bi bilo v
našem primeru najbolj primerno objaviti. Primer: mlada mamica verjetno ne bo
gledala svojega Instagram profila ob 7ih zjutraj, ko svojega malčka oblači za v vrtec
in ima poleg tega še kup opravil…
Veliko
raziskav na to tematiko je že objavljenih na spletu, zato nam takšna analiza ne
vzame toliko časa. Res pa je, da se raziskave med seboj razlikujejo, zlasti
evropske in ameriške, saj je razlika tudi v življenjskem stilu. Nedolgo nazaj
sem brala ameriške smernice za optimalen čas objav (York, 2018). Razdeljene so
bile glede na področja, vendar bom omenila le štiri:
-
Splošno:
o Instagram: Najbolj smiselno je
objavljati od srede do petka, med 11. in 16. uro. Najboljši dan v tednu je
četrtek ob 5ih, 11ih in okoli 15ih. Objave ob nedeljah so najmanj
smiselne.
o Facebook: Najbolj
smiselno je objavljati od ponedeljka do petka, med 10. in 13. uro. Najboljši
dan v tednu je četrtek (ali sreda) med
13. in 14. uro. Najslabše je objavljati zgodaj zjutraj ali pozno zvečer.
-
Zdravstvo:
-
Izobraževanje:
o Instagram: Najbolj smiselno je
objavljati od ponedeljka do petka, med 11. in 16. uro. Najboljši dan v tednu je
ponedeljek ob 20ih.
o Facebook: Najboljši
dan v tednu je četrtek med 14. in 15. uro. Najslabše je objavljati med
vikendom.
-
Potrošniške
dobrine:
o Facebook: Najboljši
dnevi za objavo so od srede do petka med 11. in 16. uro. Objave med vikendi so
najmanj smiselne.
Kakor sem
že omenila, se študije med seboj razlikujejo. Morda je najlažje vodilo to, da je
vsebino najbolje objavljati v času kosila ali po koncu službe ter da pomembne
vsebine ne objavljamo ob nedeljah. Najboljši način pa je zagotovo analiza
lastnega profila. Če imamo svoj Instagram profil nastavljen kot poslovni profil, nam
omogoča vpogled v statistiko. Tako lahko hitro ugotovimo kdo so naši sledilci,
kje prebivajo in kdaj so naše objave najbolj gledane.
Konsistentnost: Ko določimo pogostost in
časovni okvir objav je najpomembnejša konsistentnost. Najbolje, da si planiran
čas objave zabeležimo v koledar in se tega striktno držimo, vsak teden znova. Lahko
uporabljamo tudi aplikacijo, ki objave planira vnaprej namesto nas (več o tem
kasneje). Konsistentnost objav je ena izmed najpomembnejših nasvetov, ki vam ji
lahko poda prav vsak uspešen influencer. Pravilo: Bolje je objavljati manj
pogosto in konsistentno, kot pa pogosteje in nekonsistentno.
4. HASHTAG-I
Instagram dovoljuje maksimalno 30 hashtag-ov (#), vseeno pa jih vedno lahko dodate še več
v komentar spodaj. Priporočljivo je dodati le do 15 smiselnih hashtag-ov.
Paziti moramo, da so to tisti, ki jih Instagram ne uvršča med nezaželene, prepovedane
ali prepogoste. Za strateško uporabo pravih hashtag-ov so na voljo dodatne
aplikacije, ki predlagajo najbolj primerne glede na vašo vsebino, izločijo pa tiste,
ki nikakor ne ustrezajo. Več o dodatnih aplikacijah bom napisala v zadnjem
poglavju.
Uporaba
pravih hashtag-ov je torej prava znanost, vseeno pa lahko tudi sami raziskujemo
kateri so primerni za nas. Eden izmed načinov je ta, da preprosto pogledamo
katere hashtag-e uporabljajo drugi uporabniki (z več sledilci in všečki).
Primerjamo več takšnih med seboj, izberemo skupne, dodamo še nekaj svojih in
rezultat bo kmalu opazen.
Branded hashtag je hashtag, ki postane popularen
zaradi ideje, ki jo podpira. Gre torej za hashtag, ki si ga izmislimo sami.
Pomembno je, da vemo kaj je cilj in kdo so naši želeni sledilci. Najpogosteje
je cilj, da bo takšen hashtag uporabljala vedno večja skupina ljudi. Takšen
hashtag je smiselno ustvariti za nov produkt, promocijo ali dogodek, saj ljudi
med seboj povezuje, hkrati pa asociira na točno določen produkt ali storitev. Pri
takšnem hashtag-u moramo paziti, da že ne obstaja in da skupina besed skupaj ne
tvori nove, sporne besedne zveze.
Popularni hashtag-i so tisti, ki so na Instagram-u zelo
priljubljeni. Zagotovo ste že opazili #tbt (throw back Thursady), #fbf (flash
back Friday), #instamood, #instagood, #picoftheday, #instafood, #nofilter in
podobne. Tudi te lahko uporabimo v svojih objavah, vendar moramo paziti, da so
skladni z našo vsebino. Popularnost hashtag-ov se s časom spreminja, zato je
najbolje raziskati kateri so za določeno stroko, v določenem času na vrhu
lestvice.
Skriti hashtag-i so tisti, ki na prvi pogled
niso vidni. Preprosta varianta je ta, da hashtag-e dodamo pod glavno vsebino in
sicer tako, da jih ločimo s tremi pikicami. Lahko jih dodamo tudi v komentar
spodaj, pod objavo.
Dodajanje
hashtag-ov je ponovno odvisno od socialnega omrežja. Instagram je lahko z njimi
preplavljen, medtem ko je za Facebook bolje, da se jim izognemo. LinkedIn je
profesionalno omrežje, hashtag-i pa so igrivi,
zato večje število le-teh ni zaželeno.
5. OZNAČEVANJE
Na Instagram-u imamo
zelo uporabno opcijo in sicer označevanje drugih profilov znotraj našega. Ko
nekoga označimo na naši objavi, takoj postanemo del njegovega profila. Instagram ima
namreč možnost treh pogledov: prvi je naš ''feed'', kjer imamo pregled
fotografij v treh kolonah, ki smo jih objavili sami. Drugi je podoben, le da so
fotografije objavljene posamično. Tretji pa je tisti, namenjen označenim
fotografijam, torej tistim, kjer so nas označili drugi uporabniki. To funkcijo
vedno uporabljajo influencerji, saj s tem označijo produkt, ki ga nosijo. Kadar
je označevanje smiselno, obstaja velika možnost ''regram-anja''. To pomeni, da
nas oseba, ki smo jo označili, želi objaviti na lastnem profilu, saj
promoviramo nek njen izdelek. Označujemo lahko torej ob zelo različnih
priložnostih, na primer kadar se povezujemo z enako mislečimi (iz neke
konference), kadar uporabljamo določen produkt, znamko, kadar razglašamo
zmagovalce nagradne igre, kadar nas je kdo pohvalil za dobro opravljeno delo,
kadar sami objavimo vsebino nekoga drugega, kadar odgovarjamo na vprašanja določenih
oseb… Obstajajo pa tudi pravila, kdaj označevanje ni zaželeno. Izogibajte se
označevanju uporabnikov na vseh svojih motivacijskih objavah, če to ni zares
smiselno. Prav tako se izogibajte označevanju vedno istih uporabnikov. Vredno
si je zapomniti, da označevanje uporabnikov ne bo prepričalo v večji obisk
našega profila – če nam ne sledijo, obstaja razlog za to. Glavno vodilo
influencerjev je preprosto: povečati odzivnost s strani ciljne populacije.
6. OMENJANJE
Omenjanje
je podobno označevanju, le da tega ne naredimo znotraj fotografije, temveč že v
samem opisu. Osebo omenimo z @ in izberemo ime. Po navadi je večja verjetnost,
da nas uporabnik opazi, če ga označimo znotraj slike, zato ta funkcija ni tako
pogosto uporabljena.
7. LOKACIJA
Vpis naše
lokacije poveča možnost, da nas uporabniki opazijo, saj Instagram omogoča iskanje glede
na nahajanje. Influencerji pogosto promovirajo turistične destinacije, zato je
vpis lokacije ključnega pomena.
8. STORY-JI IN HIGHLIGHT-I
Dodelanost
fotografij in videov ni potrebna, saj je dovoljena večja igrivost. Pomembno je
sporočilo, življenjski stil, ''ujet trenutek'', pristnost. Story-ji imajo
podobno vrednost kot razprodaje – če ga ne pogledaš v roku 24 ur, bo video za
vedno izginil! Občutek minljivosti povzroča pritisk. Instagram omogoča vedno večjo
interaktivnost story-jev, kjer lahko sledilci postavljajo vprašanja, glasujejo,
kupujejo…
Lastne
story-je lahko shranimo v highlight-e in tako omogočimo pregled nad zanimivimi
odseki našega življenja, ujetih v kamero. Ta video album omogoča, da različne
dogodke razvrstimo pod različne naslove. Lahko jim določimo tudi vrstni red in
naslovno fotografijo (največkrat logotip, ki predstavlja vsebino).
9. PRIDOBIVANJE SLEDILCEV
Potrebno se
je zavedati, da število sledilcev pogosto ni ključnega pomena. Pomembno je, da
nam naši sledilci sledijo zaradi lastnega zanimanja. Tu bi lahko povezala s
psihologijo in sicer s pojmom motivacije. Kadar nam uporabniki sledijo zaradi
notranje motivacije, pomeni, da jih naša vsebina, zgodba in sporočilo resnično
zanimajo. Takšni sledilci so zvesti in odzivni. V nasprotnem primeru pa imamo
tudi uporabnike, ki sledijo zaradi zunanje motivacije, torej zaradi nekega
zunanjega interesa (npr. nagradne igre). Prvo skupino sledilcev lahko
pridobimo, če sledimo resničnim ljudem, relevantnim za naš profil. V takšnih
primerih gre za organsko rast profila, kjer se sledilci kopičijo samostojno, iz
lastnega interesa.
Obstajajo
pa tudi drugačni načini za kopičenje sledilcev, ki so lahko do neke mere
tvegani in neuporabni, velikokrat pa se lahko izkažejo za učinkovite. Sledilce
lahko pridobivamo tako, da tudi sami sledimo mnogim uporabnikom. Najlažji način
se imenuje ''kraja sledilcev'' (to
ime sem si pravkar izmislila). Torej, poiščemo profile podobne našim (glede na
vsebino), pregledamo njihove sledilce in ''jim jih ukrademo'' (beri: jim
začnemo slediti tudi sami). Ko nam začnejo slediti nazaj, jih lahko postopoma
izbrišemo in sledimo le tistim, ki nas resnično zanimajo. Časovno zamudno,
nesmiselno, vendar smiselno. Sledilce lahko pridobimo tudi z nagradnimi igrami
(give away-s), kjer je pogoj, da všečkajo to in ono, v zameno pa ponudimo neko
malenkost (pred tem je vredno prebrati Instagram pravila!). Ena izmed možnosti je tudi
sodelovanje in povezovanje z nekonkurenčnimi posamezniki (mi objavimo njih, oni
nas = win win situacija).
Umetno
nabiranje sledilcev je torej tisto, ki nas pripelje do druge skupine sledilcev.
V nadaljevanju bom naštela še nekaj nezaželenih načinov. Na Facebook-u se velikokrat
pojavljajo smešnice, kot na primer ''Oseba na K te mora povabiti na kavo''. Če
bi bila to objava za kavarno, bi bila smiselna, v nasprotnem primeru, objava
nima nikakršne povezave s produktom ali storitvijo, zato jo strogo odsvetujem.
Takšni sledilci nas hitro zapustijo, saj niso naša ciljna populacija in nam
kljub številčnosti v resnici ne koristijo. Obstajajo tudi plačljive možnosti,
uporabniki in hashtag-i (#follow4follow) za višanje sledilcev, vendar nič od
tega ni najbolj smiselno. Kot v realnem življenju, kjer je kvalitetna socialna
mreža veliko pomembnejša od števila prijateljev, tudi tu velja pravilo: kvaliteta pred kvantiteto!
Limit: Pozor! Nihče ne ve točnega števila
zaporedno dodanih/izbrisanih uporabnikov, ki jih Instagram dovoljuje. Ne obstaja
univerzalno pravilo, saj pri tem igra vlogo več faktorjev: starost profila,
število sledilcev, splošna vpletenost (komentarji, všečki), aktivnost profila… Profili
starejši od treh mesecev, lahko sledijo več posameznikom kot popolnoma novi
profili. Profili z več sledilci lahko sledijo več posameznikom kot profili z
manj sledilci. Aktivni profili, z več komentarji in všečki (večji ''engagement''),
prav tako. Podatki iz leta 2018 (Noah, 2018) kažejo na to, da lahko z novim profilom prvi
dan sledimo od 50 - 80 novim uporabnikom. Vsak naslednji dan lahko dodamo 10-20
novih uporabnikov, dokler ne dosežemo maksimuma (500 uporabnikov dnevno).
Paziti moramo, da sledimo največ 40 osebam na uro. Možne so tudi višje številke,
vendar zgornji način omogoča ''varen'' način ogrevanja novega Instagram profila. Kadar
presežemo limit, so namreč mogoče kazni kot na primer prepoved uporabe
profila, blokiranje sledilcev, izklop določenih funkcij ipd. Podobna zgodba pa
je prav tako z brisanjem uporabnikov katerim sledimo. Vprašanje pa je, kdaj jih
izbrisati (oz. unfollow-ati)? Najbolje je počakati nekaj dni (vsaj 3), da ima
uporabnik čas in nam lahko začne slediti nazaj.
Razmerje med sledilci in sledenimi (follower to following
ratio): To razmerje se nanaša na osebe, ki nam sledijo in osebe,
katerim sledimo sami. Paziti moramo na vzdrževanje pozitivnega razmerja, kar
pomeni, da je sledilcev vedno več, od tistih katerim sledimo. Tako posamezniki
dobijo občutek, da je našemu profilu vredno slediti, da objavljamo zanimivo
vsebino in da smo aktivni.
10. TIPI INFLUENCERJEV
Instagram profile
vplivnežev sem razvrstila v 4 skupine (zagotovo pa jih je več): a) slavni, b) lepi, c) pravljični in d) koristni. Slavne osebe so influencerji sami po sebi in jim sledimo,
ker so pač zanimivi in znani. Lepi influencerji so postali vplivni zaradi svoje
lepote oz. ekstravagance. Za svoje fotografije se ne rabijo posebej truditi,
saj nam je zanimiva vsaka njihova slika. Primer:
Wolfy Cindey. Pravljični so tisti, ki poudarjajo sanjski življenjski stil.
Takšne profile krasijo čudovite fotografije pastelnih barv, popolna
kompozicija, lepa oblačila, oddaljene tropske destinacije, prelepa družina in
puhasti hišni ljubljenček. Takšni posamezniki so v svoj profil vložili ogromno
truda. Ti posamezniki niso modeli in manekenke, temveč navadni ljudje, ki
živijo sanjsko življenje. Ravno zaradi tega je njihova zgodba toliko bolj
privlačna. Ob pogledu na njihov profil se nam oči spočijejo. Ne vemo točno
zakaj, vendar vse izgleda skladno in harmonično. Med slednje gotovo spada zelo
močan segment mladih mamic (mommy comunity) ter modna industrija. Primer: Miss Lendel. V zadnjo skupino pa
spadajo tisti, k ponujajo znanje (izdelke ali storitve zapakirane v tutorial-e
in nasvete). Njim sledimo, ker se od njih učimo. Primer: Sarah Angius.
11. MUST HAVE KIT
-
Urejanje fotografij: Aviary, Snapseed, Mirror
Image, Frame magic, Pixaloop…
-
Razstavljanje fotografij na več delov: Photo
grid
-
Urejanje videov: Splice, Clipper, Video crop, Rotate
video…
-
Aplikacije za urejanje slik, logotipov, quote-ov:
Canva
-
Objava slik drugih uporabnikov: Repost
-
Izbor najustreznejših hashtag-ov: Ritetag
-
Načrtovanje objav na Instagarm-u: Later, Feedemaster,
Preview, UNUM…
-
Upravljanje več družbenih omrežij na enem mestu:
Sprout's, Hootsuite…
-
Viri brezplačnih fotografij: Pixabay, Pexels, Unsplash…
-
Iskanje influencerjev s primerno populacijo
sledilcev: Influee
Torej,
preprostega recepta za razvozlanje Instagram algoritma ni. Biti influencer pomeni imeti full-time
job. Za kvalitetno vsebino gre namreč ogromno časa. Na kratko: influencerja
naredi znanje, vztrajnost, smisel za estetiko in pogum.
Vedno pa se lahko učimo
iz uspešnih zgodb, katere iz dneva v dan spremljamo tudi sami. Najboljši recept
za uspešen Instagram profil so namreč profili, ki navdihujejo tudi tebe. Vprašaj se
komu slediš in zakaj…
LITERATURA:
Korelc, M. (2018). 5 zlatih pravil uporabe družbenih omrežij. Dnevi podjetništva 2018. Ljubljana: Tehnološki park.
Noah (2018). Instagram limits and strategies update 2019. Pridobljeno 7.1. 2019, s https://www.androidtipster.com/instagram-limits/.
Plešec, J. (2003). Zlati rez. Pridobljeno 7.1. 2019, s https://kvarkadabra.net/2003/03/zlati-rez/.
Poženel, D. B. (2018). Gradnja blagovne znamke - tek na dolge proge. Dnevi podjetništva 2018. Ljubljana: Tehnološki park.
York, A. (2018). Best times to post on social media: 2018 industry research. Pridobljeno 7.1. 2019, s https://sproutsocial.com/insights/best-times-to-post-on-social-media/.
Jelečević, M. (2017). Družbena
omrežja: 11 razlogov, zakaj so pomembna za tvoje podjetje. Pridobljeno 6.2.
2019, s https://pointout.si/blog/druzbena-omrezja-pomembnost-za-podjetja/.
Korelc, M. (2018). 5 zlatih pravil uporabe družbenih omrežij. Dnevi podjetništva 2018. Ljubljana: Tehnološki park.
Noah (2018). Instagram limits and strategies update 2019. Pridobljeno 7.1. 2019, s https://www.androidtipster.com/instagram-limits/.
Plešec, J. (2003). Zlati rez. Pridobljeno 7.1. 2019, s https://kvarkadabra.net/2003/03/zlati-rez/.
Poženel, D. B. (2018). Gradnja blagovne znamke - tek na dolge proge. Dnevi podjetništva 2018. Ljubljana: Tehnološki park.
York, A. (2018). Best times to post on social media: 2018 industry research. Pridobljeno 7.1. 2019, s https://sproutsocial.com/insights/best-times-to-post-on-social-media/.
Komentarji
Objavite komentar